واژه خود را وارد کنید

۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی

۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی

۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی

 

از بین کل کمپین های اجرایی ۱ تا ۳ درصد این استراتژی ها را به کار گرفته اند و این ها ۷۰ درصد ارزش ایجاد کرده است.

۱- افزایش CTR

اگر  قصد یک رقابت واقعی در سئو دارید باید نرخ کلیک (CTR) و بقیه شاخص‌های تعامل مشتری را بهبود دهید.

نکات زیر در این زمینه مهم است:

  • مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند و CTR آن‌ها به اندازه میانگین CTR و یا زیر میانگین است، را پیدا کنید.
  • برای تغییر و انتخاب عنوان مطلب بیشتر فکر کنید و عنوانی مرتبط ولی جذابتر جایگزین کنید. این عنوان را می‌توانید با ایده گرفتن از CTR هایی که جذابیت بالایی دارند، انتخاب کنید.
  • افزایش CTR برای هر لینک از سایت باعث بالاتر قرار گرفتن آن صفحه در رتبه بندی در گوگل می‌شود و در بهبود سئو سایت موثر است.

 

۲-افزایش نرخ کلیک  در تبلیغات

  • نرخ کلیک (CTR) در تبلیغات بسیار مهم‌تر از نرخ کلیک در سئو است. تبلیغات با تعامل بیشتر مخاطبین در گوگل ادوردز، فیسبوک، توییتر و اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی با هزینه CPC کمتر در جایگاه بهتر قرار می‌گیرند.
  • توجه به CTR در ادامه باعث افزایش نرخ تبدیل نیز می‌شود.

 

۳- نگاهی تازه به بهینه سازی نرخ تبدیل

  • انجام تست A/B برای افزایش نرخ تبدیل و جذب لید راهکار خوبی است. ولی نکته مهمی که همیشه از آن غافل هستیم، کیفیت لیدهاست. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم تعداد لید بالا ولی کم‌کیفیت داشته‌باشیم. خیلی از افرادی که جذب خبرنامه‌ها می‌شوند و یا در سایت عضو می‌شوند، هیچ‌گاه خریدی انجام نمی‌دهند و بعد از مدتی عضویت خود را لغو می‌کنند. بنابراین توجه به کیفیت لید مسئله امروز در بهینه‌سازی نرخ تبدیل مشتری است.
  • بعضی روش‌های تهاجمی در CRO تعداد لیدها را افزایش می‌دهند. ولی میانگین کیفیت را کاهش می‌دهند.
  • برای برطرف کردن نیاز مخاطب، سعی کنید پیشنهادات متفاوتی داشته باشید. نیازها را بشناسید و محصولات جدیدی به بازار معرفی کنید.
  • آشنایی با برند بر نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار است. بنابراین استفاده از ریمارکتینگ گزینه مناسبی برای بالا بردن نرخ تبدیل به مشتری است.

 

۴- هوشمندی در بازاریابی و تبلیغات

  • با افزایش رقابت در بازاریابی محتوا، به تدریج کاربران به محتوای منتشر شده کمتر توجه می‌کنند.
  • با استراتژی تبلیغات هوشمند می‌توانید محتوای منتشر شده بر روی سایت خود را با هزینه کم به مخاطبین باکیفیت برسانید.
  • استفاده از ریتارگتینگ توجه و تعامل مخاطب را ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.
  • در ریتارگتینگ می‌توانید با استفاده از کوکی‌ها و ثبت ویژگی‌های رفتاری و علایق مخاطبین، تبلیغات را به مخاطبین علاقمند نمایش دهید.

۵- دسته‌بندی بازدیدکنندگان برای تبلیغات ریتارگتینگ

  • برای تبلیغات ریتارگتینگ موثرتر، گروه‌های مختلفی بر روی لیست بازدیدکنندگان ایجاد کنید.
  • تعیین گروه‌های مخاطبین بر اساس ویژگی‌های رفتاری آنها، باعث جذب مخاطبین باکیفیت می‌شود.
  • مدیریت صحیح دسته‌بندی‌های بازدیدکنندگان باعث افزایش ROI در تبلیغات می‌شود و با جذب مخاطبین آشنا با برند، نرخ تبدیل به مشتری هم افزایش خواهد داشت.

 

۶- استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک

  • با انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی بدون هزینه، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  • بین شبکه‌های اجتماعی در ایران بیشترین فعالیت و تعامل با مخاطب را در اینستاگرام و لینکدین داشته باشید.
  • می توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تبلیغات ریمارکتینگ آن‌ها هم استفاده کنید.
  • با استفاده از سرویس preferred audience targeting در فیسبوک می‌توانید بدون هزینه برای تبلیغات پست‌های منتشر شده را به گروه‌های خاص مخاطبین براساس علاقه، سن و جنسیت و … نمایش دهید.
  • انتشار محتوای ویدئویی، در افزایش تعامل مخاطبین با پست‌ها بسیار تاثیرگذار است.

 

۷-استراتژی های هوشمندانه مارکتینگ در تبلیغات رقابتی

  • با استفاده از تبلیغات در یوتیوب این امکان وجود دارد که تبلیغات خود را در ابتدای ویدئوی مربوط به شرکت رقیب قرار دهید که کاربرانی که در آن صنعت، شما را کمتر و رقیب را بیشتر می‌شناسند با محصولات شما هم آشنا شوند. البته تبلیغات یوتیوب در ایران چندان متداول نیست. ولی این ایده ای است که احتمالا در آینده در سرویس‌های پخش ویدئوی ایرانی نیز اجرا خواهد شد.
  • با تبلیغاتبر اساس کلمات کلیدی عمومی کسب‌وکار می‌توانید مشتریان رقیب را نیز با برند خود آشنا کنید.

 

۸- برای موفقیت، به برندینگ توجه کنید.

  • برندسازی صحیح و موفق شامل برندینگ کسب‌وکار و پرسونال برندینگ برای اعضای تیم آن کسب‌وکار می‌شود.
  • نوشتن پست‌های مهمان در سایت‌های تخصصی و مطرح در حوزه فعالیتتان در برندینگ شما تاثیر خوبی دارد.
  • در هر صنعتی هستید با اینفلوئنسرهای حوزه خود در ارتباط باشید و در تبلیغات و پست‌های خود از آنها کمک بگیرید و نام آن‌ها را با هشتگ به پست‌ها اضافه کنید.
  • همکاری با اینفلوئنسرها کمپین‌هایی با تعامل بالای مخاطبین طراحی کنید.

 

 

منبع: www.toprankblog.com

تهیه کننده: ا.تهی دست

بدون دیدگاه

ارسال ديدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.