واژه خود را وارد کنید

چرا بازاریابی محتوا را انتخاب کنیم؟

چرا بازاریابی محتوا را انتخاب کنیم؟

چرا بازاریابی محتوا را انتخاب کنیم؟

شاید مهمتر از درک و فهم بازاریابی محتوا، اطلاع از اهمیت آن در کسب و کار است. در این راستا به بررسی یک چرخه می پردازیم که در این مورد می تواند اتفاق بیفتد.

آگاهی:

با استفاده از محتوا می توانیم کاربران را نسبت به یک موضوع آگاه سازیم.

تحقیق:

هنگامیکه کاربران احساس نیاز به اطلاعات می کنند دست به تحقیقات می زنند. به عنوان مثال یک خریدار اتوموبیل قبل از خرید به تحقیق درباره انواع اتومبیل و آگاهی از نوع متناسب با فعالیت خود می پردازد.

بررسی:

در این مرحله کاربر به بررسی کمپانی ها و قیمت محصولات می پردازد.

خرید:

در انتها کاربر به خرید کالای مورد نظر اقدام می کند.

با استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند می توان کاربران را راغب به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر خود کرد و از این راه به کسب درآمد پرداخت. بازگشت سرمایه در فرایند بازاریابی محتوا، در صورت اجرای درست بسیار بالاست و به همین دلیل ما خدمات تولید محتوا را برای هر گونه سایتی پیشنهاد می کنیم.

 

 

برای تولید محتوا بر اساس سئو سایت روش هایی وجود دارد همچنان که خود محتوا نیز از تنوع زیادی برخوردار است. برای اینکه با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید و مفهوم آن را بهتر درک کنید، در ادامه به ارائه چند مثال و روش برای تولید محتوا می پردازیم.

۱-صفحه محصولات :

این صفحه نان و پنیر هر وب سایت تجارت الکترونیک می باشد. یک صفحه محصول می تواند به عنوان یک محتوای سئو سایت و همچنین به عنوان یک PPC
(Pay per click)خدمت کند.

۲-پست های وبلاگ :

وبلاگ یکی از ساده ترین راه برای ایجاد جریان منظمی از محتوای سئو می باشد. به طور کلی پست های جذاب وبلاگ هستند که بیشتر لینک ها به سمت محصول را فراهم می کنند به طوری که یک وبلاگ منظم با مطالبی عالی می تواند قدرتی برای وب سایت شما باشد.

۳-مقالات :

اگر دقت داشته باشید هر وب سایتی بر اساس هدفی پیاده سازی شده است و دارای موضوع خاصی می باشد. از این رو اگر دقت داشته باشید در بسیاری از وب سایت ها این گزینه برای ارائه محتوای وب سایت که بر اساس موضوع سایت پیاده سازی شده است  حتما وجود دارد، که به عنوان مقاله خبری، مجله، مصاحبه و یا قطعه ای از ویژگی ها می باشد.

۴-لیست :

لیستی از موضوعات مهم که در تولید محتوا استفاده می شود می تواند خوراک برای وب سایت های دیگر باشد و یا لینکی به مطالب مرتبط ارائه نماید که برای داشتن وبسایتی قدرتمند بسیار مفید است. همچنین این لیست ها برای شبکه های اجتماعی می توانند تغذیه مهمی باشند.

۵-راهنمایی : 

راهنمایی یک قطعه بزرگ از تولید محتوا می باشد که جزئیات چگونگی انجام کاری را بیان می کند. شما می توانید این راهنمایی را در قالب یک محتوا ایجاد و در وب سایت قرار دهید تا کاربران با مطلعه ی آن به راحتی بتوانند به جستجوی وب سایت بپردازند و یا می توانید آن را به بخش های چکیده و کوتاه تبدیل نمایید تا کاربران با خواندن و عمل کردن تیکه تیکه آن به هدف خود در سایت دست پیدا کنند البته این مورد زیاد برای کاربران اینترنتی جالب نمی باشد و از این رو می تواند در دراز مدت ترافیک سایت را پایین بیاورد.

۶-فیلم ها :

با توجه به رشد روز افزون علاقه کاربران به دیدن محتوای ویدئویی، تهیه ویدئو های آموزشی و معرفی محصولات از جمله گام های قوی در جذب کاربران است. ساخت محتوای ویدئویی می تواند کمی زمان بر و نیاز به انرژی بالایی نیز داشته باشد. ویدئوی خود را می توانید هم در سایت خود و هم در سایت های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات انتشار دهید. پرداخت پول به ازای نمایش های ویدئو که از سرویس های یوتیوب می باشد، تهیه کنندگان ویدئو را به این کار بسیار علاقه مند کرده و بالطبع کاربران را نیز به دیدن این ویدئو ها ترغیب کرده است.

بطور کلی فیلم ها کمتر درون محتوای سایت دیده می شوند. از این رو می توانید به جای ایجاد یک مقاله بلند در یک صفحه از سایت خود که برای کاربران گیچ کننده
می باشد یک ویدئو ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی در توضیحاتش می باشد. از این رو می توانید این فیلم را در بخش جستجوی ویدئوها در نتایج برتر مشاهده نمایید که برای کاربران نیز لذت بخش است.

۷-اینفوگرافیک :

اینفوگرافیک یا تصاویر بزرگ که حاوی مقدار زیادی از داده ها در مورد یک موضوع واحد می باشند از این رو به نظر ایده مناسبی برای معرفی یک متن نمی باشد و بهتر است که این نوع از اینفو گرافیک ها را بهینه سازی نماییم و درون متن خود به کار ببریم.

منظور از اینفوگرافیک، طرح های گرافیکی بلندی است که شامل آمارها، نمودارها، گراف ها و سایر اطلاعات می گردد. اینفوگرافیک می توانند بسیار مفید باشند، چرا که در صورت پسند کاربران می توانند به واسطه اشتراک گذاری های فراوان سال ها در اینترنت بمانند و مورد استفاده قرار گیرند. طراحی یک اینفوگرافیک به خاطر تحقیقات مختلف و نیروهای انسانی که دارد می تواند کمی پر هزینه باشد. اما اشتراک گذاری آن و معرفی آن به کاربران در راستای بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به صرف زمان دارد.

۸-نمایش اسلاید :

راهی برای نمایش خودکار تصاویر و متون در صفحه وب سایت می باشد. توجه داشته باشید در تولید محتوا بر اساس سئو گاهی عکس مهمتر از متن می باشد. اما توجه داشته باشید در این مورد برای داشتن یک تصویر بهینه با ساختار سئو باید توضیحات و نام و لینک های آن را به درستی برای موتور جستوجوگر نشان دهید.

۹-واژه نامه ها :

بیشتر مردم از گوگل به عنوان واژه نامه برای یافتن مفهوم برخی از اصطلاحات استفاده می کنند. اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید بهتر است واژه نامه ای را برای وب سایت خود در نظر بگیرید تا از این طریق نیز بتوانید ترافیک زیادی از موتور جستجوگر گوگل دریافت نمایید.

 

۱۰- راهنماها (دایرکتوری ها ) : 

یک دایرکتوری، طبقه بندی مفید از لینک ها به سایت ها و منابع در اطراف یک موضوع می باشد به طور مثال یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایکتوری از مکان های ایجاد برای خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ به مغازه های مستقل در سراسر کشور باشد.

۱۱- مطالعات میدانی:

به واسطه تحقیق و جستجو درباره یک موضوع خاص می توانید دست به یک مطالعه میدانی در این زمینه بزنید و نتیحه بررسی ها و مطالعات خود را در قالب یه گزارش به کاربران ارائه دهید.

در انتها نیز می توانید از طریق نتیجه مورد نظر به ارائه یک سرویس یا محصول خود به کاربران بپردازید.

 

منبع: www.itsguru.com

تهیه کننده: ا.تهی دست

بدون دیدگاه

ارسال ديدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.